Facetten
Zugriff
Einrichtung
Medientyp
- Text 60
- Audiovisuell 9
- Datensatz 1
Karte
Erscheinungsjahr
Autor/in
- Sprenger, Sandra
- Kremer, Kerstin 10
- Heidari, Neli 9
- Kreinsen, Moritz 8
- Scholten, Nina 8
- alle zeigen
Sprache
70 Einträge gefunden
-
Gender representation in geography textbooks: The lack of representation of female figures and the reproduction of gender stereotypes , Geschlechterdarstellungen in Geographie-Schulbüchern: Von mangelnder Repräsentation weiblicher Figuren und Reproduktion von Geschlechterstereotypen
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Thinking. Speaking. Producing. Maps: linking cartographic concepts and cartography-specific language use
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
A project-based AI and Data Education Concept for STEM Teacher Education in Teaching-Learning-Labs
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
-
Fachcurricula der Primar- und Sekundarstufe in Deutschland [Curricula for primary and secondary education in Germany]
2024 - Forschungsdatenrepositorium der UHH - frei zugänglich -
Metacognition and Lexical Complexity in Sketch Mapping – A Secondary Analysis of Think-Aloud Protocols and Sketch Maps
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Curricula for primary and secondary education in Germany , Fachcurricula der Primar- und Sekundarstufe in Deutschland [Curricula for primary and secondary education in Germany].
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
-
Visuals of climate change in school textbooks
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH -
Language Learning in Geography Education:Secondary Analysis of a Systematic Literature Review to Identify Further Blind Spots
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Interdisciplinary AI and Data Lab in Teacher Education: Teaching-Learning Material
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Language in primary and secondary geography education: a systematic literature review of empirical geography education research
2023 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
-
Global Change Challenge in the Higher Education Curriculum on the Approach of Blended Learning
- Leininger-Frézal, Caroline
- Sprenger, Sandra
- de Lázaro-Torres, María Luisa
- Domenech, María Ángeles Rodríguez
- Heidari, Neli
- Pigaki, Maria
- Naudet, Cédric
-
Forschendes Lernen zum Erwerb von Data Literacy über den Ansatz des Physical Computing im Kontext Wetter, Klima und Klimawandel:Ein fachübergreifender Unterrichtsvorschlag an der Schnittstelle von Informatik und Geographie
2023 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
-
-
-
-