Facetten
Zugriff
Einrichtung
Medientyp
- Text 66
- Audiovisuell 9
- Datensatz 1
Karte
Erscheinungsjahr
Autor/in
- Sprenger, Sandra
- Kremer, Kerstin 10
- Scholten, Nina 8
- Kreinsen, Moritz 7
- Höttecke, Dietmar 6
- alle zeigen
Sprache
76 Einträge gefunden
-
Data Literacy in Geography: An Analysis of School Curricula , Data Literacy in der Geographie: Eine Analyse schulischer Bildungspläne
2025 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Secondary School Students’ Perceptions of Subjects in Integrated STEM Teaching
- Kellinghusen, Anna
- Sprenger, Sandra
- Zieriacks, Catharina
- Orschulik, Anna B.
- Vorhölter, Katrin
- Schulz, Sandra
-
Integrated Teaching in Geography and Mathematics Education: A Systematic Review
- Kellinghusen, Anna; id_orcid 0009-0002-8657-1682
- Orschulik, Anna B.
- Vorhölter, Katrin
- Sprenger, Sandra
-
Eine fächerintegrierende Unterrichtsreihe für den MINT-Unterricht aus dem Projekt "Nachhaltig handeln - MINT4all"
- Vorhölter, Katrin
- Appel, Cara
- Höttecke, Dietmar
- Kellinghusen, Anna
- Lohwasser, David
- Monir, Negar
- Orschulik, Anna B.
-
Curricula for primary and secondary education in Germany , Fachcurricula der Primar- und Sekundarstufe in Deutschland [Curricula for primary and secondary education in Germany].
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Gender representation in geography textbooks: The lack of representation of female figures and the reproduction of gender stereotypes , Geschlechterdarstellungen in Geographie-Schulbüchern: Von mangelnder Repräsentation weiblicher Figuren und Reproduktion von Geschlechterstereotypen
- Cruz Neri, Nadine; id_orcid 0000-0002-5414-3854
- Schwenzer, Felicitas
- Sprenger, Sandra
- Retelsdorf, Jan
-
Thinking. Speaking. Producing. Maps: linking cartographic concepts and cartography-specific language use
- Heidari, Neli; id_orcid 0000-0002-6694-9492
- Schwippert, Knut; id_orcid 0000-0002-4000-9726
- Sprenger, Sandra
-
Fachcurricula der Primar- und Sekundarstufe in Deutschland [Curricula for primary and secondary education in Germany]
2024 - Forschungsdatenrepositorium der UHH - frei zugänglich
-
-
-
Language Learning in Geography Education:Secondary Analysis of a Systematic Literature Review to Identify Further Blind Spots
- Heidari, Neli; id_orcid 0000-0002-6694-9492
- Feser, Markus Sebastian
- Scholten, Nina
- Schwippert, Knut; id_orcid 0000-0002-4000-9726
- Sprenger, Sandra
-
A project-based AI and Data Education Concept for STEM Teacher Education in Teaching-Learning-Labs
- Kreinsen, Moritz; id_orcid 0000-0002-2156-5946
- Thiems, Maimon
- Sprenger, Sandra
- Schulz, Sandra; id_orcid 0000-0002-2254-6579
-
Visuals of climate change in school textbooks
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH -
Interdisciplinary AI and Data Lab in Teacher Education: Teaching-Learning Material
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Metacognition and Lexical Complexity in Sketch Mapping – A Secondary Analysis of Think-Aloud Protocols and Sketch Maps
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
-
Forschendes Lernen zum Erwerb von Data Literacy über den Ansatz des Physical Computing im Kontext Wetter, Klima und Klimawandel:Ein fachübergreifender Unterrichtsvorschlag an der Schnittstelle von Informatik und Geographie
2023 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
-
-
Understanding the meaning of uncertainty in geography education: a systematic review
2023 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
