Facetten
Zugriff
Einrichtung
Medientyp
- Text 20
Karte
Erscheinungsjahr
Autor/in
- Doll, Jörg
- Kaiser, Gabriele 6
- Schwippert, Knut 6
- Jentsch, Armin 5
- Blossfeld, Hans-Peter 4
- alle zeigen
Sprache
20 Einträge gefunden
-
Validating inferences from OTL questionnaires across different response formats. A multi-cohort study with pre-service mathematics teachers
2025 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Analyses of the curricular validity of student assessments of the extent to which course content is covered in teacher education , Analysen der curricularen Validität studentischer Einschätzungen zum Umfang der Behandlung von Studieninhalten in der Lehramtsausbildung
2023 - Forschungsinformationssystem der UHH -
-
-
The importance of language-related characteristics and usage of content areas learning opportunities at university for student teachers' knowledge acquisition , Die Bedeutung von sprachbezogenen Merkmalen und von in universitären Lerngelegenheiten genutzten Studieninhalten für den Wissenserwerb von Lehramtsstudierenden
2021 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
On reflection about opportunities to learn in field experience: Student teachers‘ reflection related activities in university und non-university practical situations , Zur Reflexion über praktische Lerngelegenheiten: reflexionsbezogene Tätigkeiten angehender Lehrpersonen in universitären und außeruniversitären Praxisphasen
2020 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
-
General pedagogical knowledge versus pedagogical content knowledge?:The structure of professional knowledge in pre-service teachers of German, English, and Mathematics at university , Pädagogisches Wissen versus fachdidaktisches Wissen?:Struktur des professionellen Wissens bei angehenden Deutsch‑, Englisch- und Mathematiklehrkräften im Studium
- König, Johannes
- Doll, Jörg
- Buchholtz, Nils; id_orcid 0000-0003-4254-7525
- Förster, Sabrina
- Kaspar, Kai
- Rühl, Anna Maria
- Strauß, Sarah
-
-
Trends in the Use of Subject-specific Didactic Study Contents in the Subjects German, English and Mathematics in Teacher Education. The importance of the degree program and the relation to teaching innovations , Nutzungsverläufe für fachdidaktische Studieninhalte der Fächer Deutsch, Englisch und Mathematik im Lehramtsstudium: Die Bedeutung der Lehrämter und der Zusammenhang mit Lehrinnovationen
- Doll, Jörg
- Buchholtz, Nils; id_orcid 0000-0003-4254-7525
- Kaiser, Gabriele
- König, Johannes
- Bremerich-Vos, Albert
-
-
-
-
Anlage und Durchführung der Studie TEDS-LT 25
- Buchholtz, Christiane
- Doll, Jörg
- Stancel-Piatak, Agnes
- Blömeke, Sigrid
- Lehmann, Rainer
- Schwippert, Knut
-
-
-
-
-
-