Facetten
Zugriff
Einrichtung
Medientyp
- Text 11
Karte
Erscheinungsjahr
Autor/in
- Heinze, Aiso
- Dunekacke, Simone 4
- Retelsdorf, Jan 4
- van den Ham, Ann-Katrin 4
- Sievert, Henning 3
- alle zeigen
Sprache
11 Einträge gefunden
-
What we learn in school, we learn for life: Learning opportunities as moderators of the relationship between prior knowledge and learning in post-school contexts
- Etzel, Julian M.
- Heinze, Aiso
- Neumann, Knut
- Bernholt, Sascha
- Retelsdorf, Jan
- Köller, Olaf
- Nagy, Gabriel
-
“Boys are better at math”—gender stereotypes of primary school teachers and expectation effects for girls and boys in mathematics , „Jungs sind besser in Mathe“ – Geschlechterstereotype von Grundschullehrkräften und Erwartungseffekte für Mädchen und Jungen in Mathematik
2025 - Forschungsinformationssystem der UHH -
Children’s Arithmetic Strategy Use and Strategy Change from Grade 3 to Grade 4
2025 - Forschungsinformationssystem der UHH -
Illustrations as item stimuli to assess early childhood teachers’ situation-specific skills – a promising approach?
2025 - Forschungsinformationssystem der UHH -
Mathematische Kompetenzen im internationalen Vergleich: Testkonzeption und Ergebnisse
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Teacher Expectation Effects on the Development of Elementary School Students' Mathematics-Related Competence Beliefs and Intrinsic Task Values
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Die (Weiter-) Entwicklung der Strategienutzung für die Addition und Subtraktion im vierten Schuljahr
2023 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
-
-
Does the choice of maths textbook make a difference?
2021 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Geschlechtsspezifische Erwartungseffekte in Mathematik:Welche Rolle spielt das Professionswissen der Lehrkräfte?
2019 - Forschungsinformationssystem der UHH