Facetten
Zugriff
Einrichtung
Medientyp
- Text 9
Karte
Erscheinungsjahr
Autor/in
- Heinze, Aiso
- Dunekacke, Simone 4
- Retelsdorf, Jan 4
- Siems-Muntoni, Francesca 2
- van den Ham, Ann-Katrin 2
- alle zeigen
Sprache
9 Einträge gefunden
-
“Boys are better at math”—gender stereotypes of primary school teachers and expectation effects for girls and boys in mathematics , „Jungs sind besser in Mathe“ – Geschlechterstereotype von Grundschullehrkräften und Erwartungseffekte für Mädchen und Jungen in Mathematik
2025 - Forschungsinformationssystem der UHH -
What we learn in school, we learn for life: Learning opportunities as moderators of the relationship between prior knowledge and learning in post-school contexts
- Etzel, Julian M.
- Heinze, Aiso
- Neumann, Knut
- Bernholt, Sascha
- Retelsdorf, Jan
- Köller, Olaf
- Nagy, Gabriel
-
Illustrations as item stimuli to assess early childhood teachers’ situation-specific skills – a promising approach?
2025 - Forschungsinformationssystem der UHH -
Teacher Expectation Effects on the Development of Elementary School Students' Mathematics-Related Competence Beliefs and Intrinsic Task Values
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Mathematische Kompetenzen im internationalen Vergleich: Testkonzeption und Ergebnisse
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
-
-
Does the choice of maths textbook make a difference?
2021 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Geschlechtsspezifische Erwartungseffekte in Mathematik:Welche Rolle spielt das Professionswissen der Lehrkräfte?
2019 - Forschungsinformationssystem der UHH