Facetten
Zugriff
Einrichtung
Medientyp
- Text 83
- Audiovisuell 3
- Datensatz 1
Karte
Erscheinungsjahr
Autor/in
- Buchholtz, Nils
- Kaiser, Gabriele 26
- Huget, Judith 8
- König, Johannes 8
- Schorcht, Sebastian 8
- alle zeigen
Sprache
87 Einträge gefunden
-
Validating inferences from OTL questionnaires across different response formats. A multi-cohort study with pre-service mathematics teachers
2025 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Empirical reconstruction of mathematics teaching practices in problem-solving lessons: a multi-method case study
2025 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Teildatensatz aus der Studie Teacher Education and Development Study - Inclusive Mathematics Education (TEDS-IME) - Professionelle Unterrichtswahrnehmung, professionelles Wissen, Professionalisierungsevaluation und Deskriptiva
-
Bastian, Anton
-
Strauß, Sarah
-
Sommer, Dennis
-
Weyers, Jonas
-
Ross, Natalie
-
Klee-Schramm, Isabelle
-
Buchholtz, Nils
-
Bastian, Anton
-
-
Teacher noticing in inclusive mathematics education: analyzing its structure and expert-novice differences using a novel video-based test instrument
2025 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Context injection for problem solving? An indexed knowledge base on Polya’s ”How to solve it” (1949) to enhance LLMs problem-solving strategies in mathematics education.
2025 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
A Scoping Survey of ChatGPT in Mathematics Education
2025 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Teacher Education and Development Study - Inclusive Mathematics Education (TEDS-IME): Konzeption einer Professionalisierungsmaßnahme und Instrumentenkonstruktion zur Prüfung ihrer Wirksamkeit
- Ross, Natalie
- Kaiser, Gabriele
- Bastian, Anton
- Weyers, Jonas
- Strauß, Sarah
- Klee-Schramm, Isabelle
- Buchholtz, Nils
-
-
-
Using the game BOREL for stimulating probabilistic thinking
2025 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Are teacher expertise and teacher competence complementary or contradictory research paradigms? Reflections on a possible integration and first conceptualizations
2025 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Using AI chatbots to facilitate mathematics preservice teachers’ noticing skills
2025 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
-
-
Mathematical knowledge for teaching and mathematics didactic knowledge: a comparative study
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
The tasty world of irrational numbers – explorative mathematical visualizations generated by AI image models
- Schorcht, Sebastian
- Baumanns, Lukas
- Buchholtz, Nils
- Huget, Judith
- Peters, Franziska
- Pohl, Maximilian
-
Mathematical orientation as part of teaching competence
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Lernt die KI nun Sehen und Zeichnen?:Chancen und Herausforderungen der Bildgenerierung und Bildinterpretation mit ChatGPT für die mathematikdidaktische Forschung
- Schorcht, Sebastian
- Baumanns, Lukas
- Buchholtz, Nils
- Huget, Judith
- Peters, Franziska
- Pohl, Maximilian
-
Prompt the problem:Investigating the mathematics educational quality of AI-supported problem solving by comparing prompt techniques
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich