Facetten
Zugriff
Einrichtung
Medientyp
- Text 76
- Audiovisuell 3
- Datensatz 1
Karte
Erscheinungsjahr
Autor/in
- Buchholtz, Nils
- Kaiser, Gabriele 22
- Huget, Judith 7
- Schorcht, Sebastian 7
- Schwarz, Björn 7
- alle zeigen
Sprache
80 Einträge gefunden
-
-
Empirical reconstruction of mathematics teaching practices in problem-solving lessons: a multi-method case study
2025 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Context injection for problem solving? An indexed knowledge base on Polya’s ”How to solve it” (1949) to enhance LLMs problem-solving strategies in mathematics education.
2025 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Teildatensatz aus der Studie Teacher Education and Development Study - Inclusive Mathematics Education (TEDS-IME) - Professionelle Unterrichtswahrnehmung, professionelles Wissen, Professionalisierungsevaluation und Deskriptiva
- Bastian, Anton
- Strauß, Sarah
- Sommer, Dennis
- Weyers, Jonas
- Ross, Natalie
- Klee-Schramm, Isabelle
- Buchholtz, Nils
- Bastian, Anton
-
Teacher Education and Development Study - Inclusive Mathematics Education (TEDS-IME): Konzeption einer Professionalisierungsmaßnahme und Instrumentenkonstruktion zur Prüfung ihrer Wirksamkeit
- Ross, Natalie
- Kaiser, Gabriele
- Bastian, Anton
- Weyers, Jonas
- Strauß, Sarah
- Klee-Schramm, Isabelle
- Buchholtz, Nils
-
A Scoping Survey of ChatGPT in Mathematics Education
2025 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
-
Mathematical knowledge for teaching and mathematics didactic knowledge: a comparative study
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Do teachers’ beliefs about the nature and learning of mathematics affect students’ motivation and enjoyment of mathematics?:Examining differences between boys and girls across six countries
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Knowledge in/for Teaching Mathematics at Secondary Level
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
-
-
Eine Studie zu Unterrichtspraktiken im Kontext des Problemlösens
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
-
Studienorientierung: Wie entscheide ich mich für ein Studium? : Unitag 2024
- Rupp, Susanne
- Voigt, Guido
- Blut, Torsten
- Schiefer, Marcus
- Battes, Franziska
- Heuer, Leonie
- Raatz, Sophie
-
-
Grundlagen eines professionstheoretischen Verständnisses von Unterrichtspraktiken am Beispiel inklusiver Praktiken von Mathematiklehrkräften
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
-
-
Prompt the problem:Investigating the mathematics educational quality of AI-supported problem solving by comparing prompt techniques
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich