Facetten
Zugriff
Einrichtung
Medientyp
Karte
Erscheinungsjahr
Autor/in
- König, Johannes
- Kaiser, Gabriele 45
- Blömeke, Sigrid 29
- Busse, Andreas 12
- Döhrmann, Martina 10
- alle zeigen
Sprache
47 Einträge gefunden
-
Teildatensatz aus der Studie Teacher Education and Development Study - Inclusive Mathematics Education (TEDS-IME) - Professionelle Unterrichtswahrnehmung, professionelles Wissen, Professionalisierungsevaluation und Deskriptiva
- Bastian, Anton
- Strauß, Sarah
- Sommer, Dennis
- Weyers, Jonas
- Ross, Natalie
- Klee-Schramm, Isabelle
- Buchholtz, Nils
- Bastian, Anton
-
Teacher Education and Development Study - Inclusive Mathematics Education (TEDS-IME): Konzeption einer Professionalisierungsmaßnahme und Instrumentenkonstruktion zur Prüfung ihrer Wirksamkeit
- Ross, Natalie
- Kaiser, Gabriele
- Bastian, Anton
- Weyers, Jonas
- Strauß, Sarah
- Klee-Schramm, Isabelle
- Buchholtz, Nils
-
Effekte von Praxispahsen auf die professionelle Unterrichtswahrnehmung von angehenden Mathematiklehrkräften der Sekundarstufe, Effects of teaching internships on preservice teachers’ noticing in secondary mathematics education
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Professionalisierungsmaßnahme "Algebra inklusiv unterrichten" - Professionalisierungs- und Unterrichtsmaterialien
- Ross, Natalie
- Klee-Schramm, Isabelle
- Ademmer, Claudia
- Bastian, Anton
- Weyers, Jonas
- König, Johannes
- Kaiser, Gabriele
-
The Link Between Expertise, the Cognitive Demands of Teacher Noticing and, Experience in Teaching Mathematics in Secondary Schools
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Task potential in relation to teaching quality and teacher competence in secondary mathematics classrooms
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH -
Effects of observation mode on ratings of teaching quality in secondary mathematics classrooms
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Professionalisierungsmaßnahme "Algebra inklusiv unterrichten" - Professionalisierungs- und Unterrichtsmaterialien
- Ross, Natalie
- Klee-Schramm, Isabelle
- Ademmer, Claudia
- Bastian, Anton
- Weyers, Jonas
- König, Johannes
- Kaiser, Gabriele
-
Measuring teacher noticing: A scoping review of standardized instruments
2023 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Types of mathematical tasks in lower secondary classrooms in Germany:Statistical findings from a latent class analysis based on general mathematical competencies
2023 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Empirical research on teacher competence in mathematics lesson planning: recent developments
2023 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Teacher noticing and its growth toward expertise: an expert–novice comparison with pre-service and in-service secondary mathematics teachers
2022 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Teacher noticing: A systematic literature review of conceptualizations, research designs, and findings on learning to notice
- König, Johannes
- Santagata, Rossella
- Scheiner, Thorsten
- Adleff, Ann-Kristin
- Yang, Xinrong
- Kaiser, Gabriele
-
Opening up the black box: Teacher competence, instructional quality, and students’ learning progress
2022 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
On reflection about opportunities to learn in field experience: Student teachers‘ reflection related activities in university und non-university practical situations, Zur Reflexion über praktische Lerngelegenheiten: reflexionsbezogene Tätigkeiten angehender Lehrpersonen in universitären und außeruniversitären Praxisphasen
2020 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Pedagogical Knowledge – Validating the Construct Representation in the TEDS-M Test Among In-Service Mathematics Teachers, Pädagogisches Wissen von berufstätigen Mathematiklehrkräften:Validierung der Konstruktrepräsentation im TEDS-M-Instrument
2020 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Variability and generalizability of ratings on the quality of mathematics instruction between and within lessons, Variabilität und Generalisierbarkeit von Ratings zur Qualität von Mathematikunterricht zwischen und innerhalb von Unterrichtsstunden
2020 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Relationship Between Chinese Mathematics Teachers’ Knowledge and Their Professional Noticing
2020 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
-
General pedagogical knowledge versus pedagogical content knowledge?:The structure of professional knowledge in pre-service teachers of German, English, and Mathematics at university, Pädagogisches Wissen versus fachdidaktisches Wissen?:Struktur des professionellen Wissens bei angehenden Deutsch‑, Englisch- und Mathematiklehrkräften im Studium
- König, Johannes
- Doll, Jörg
- Buchholtz, Nils
- Förster, Sabrina
- Kaspar, Kai
- Rühl, Anna Maria
- Strauß, Sarah