Facetten
Zugriff
Einrichtung
Medientyp
Karte
Erscheinungsjahr
Autor/in
- König, Johannes
- Kaiser, Gabriele 47
- Blömeke, Sigrid 29
- Busse, Andreas 12
- Döhrmann, Martina 10
- alle zeigen
Sprache
49 Einträge gefunden
-
Teildatensatz aus der Studie Teacher Education and Development Study - Inclusive Mathematics Education (TEDS-IME) - Professionelle Unterrichtswahrnehmung, professionelles Wissen, Professionalisierungsevaluation und Deskriptiva
-
Bastian, Anton
-
Strauß, Sarah
-
Sommer, Dennis
-
Weyers, Jonas
-
Ross, Natalie
-
Klee-Schramm, Isabelle
-
Buchholtz, Nils
-
Bastian, Anton
-
Are teacher expertise and teacher competence complementary or contradictory research paradigms? Reflections on a possible integration and first conceptualizations
- Kaiser, Gabriele
- König, Johannes
- Krauss, Stefan
- Buchholtz, Nils; id_orcid 0000-0003-4254-7525
- Gruber, Hans
-
Teacher noticing in inclusive mathematics education: analyzing its structure and expert-novice differences using a novel video-based test instrument
- König, Johannes
- Kaiser, Gabriele
- Bastian, Anton
- Weyers, Jonas
- Buchholtz, Nils; id_orcid 0000-0003-4254-7525
- Ross, Natalie
-
Teacher Education and Development Study - Inclusive Mathematics Education (TEDS-IME): Konzeption einer Professionalisierungsmaßnahme und Instrumentenkonstruktion zur Prüfung ihrer Wirksamkeit
- Ross, Natalie
- Kaiser, Gabriele
- Bastian, Anton
- Weyers, Jonas
- Strauß, Sarah
- Klee-Schramm, Isabelle
- Buchholtz, Nils
-
The Link Between Expertise, the Cognitive Demands of Teacher Noticing and, Experience in Teaching Mathematics in Secondary Schools
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Task potential in relation to teaching quality and teacher competence in secondary mathematics classrooms
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH -
Effekte von Praxispahsen auf die professionelle Unterrichtswahrnehmung von angehenden Mathematiklehrkräften der Sekundarstufe , Effects of teaching internships on preservice teachers’ noticing in secondary mathematics education
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Effects of observation mode on ratings of teaching quality in secondary mathematics classrooms
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Professionalisierungsmaßnahme "Algebra inklusiv unterrichten" - Professionalisierungs- und Unterrichtsmaterialien
- Ross, Natalie
- Klee-Schramm, Isabelle
- Ademmer, Claudia
-
Bastian, Anton
-
Weyers, Jonas
-
König, Johannes
-
Kaiser, Gabriele
-
Professionalisierungsmaßnahme "Algebra inklusiv unterrichten" - Professionalisierungs- und Unterrichtsmaterialien
- Ross, Natalie
- Klee-Schramm, Isabelle
- Ademmer, Claudia
-
Bastian, Anton
-
Weyers, Jonas
-
König, Johannes
-
Kaiser, Gabriele
-
Types of mathematical tasks in lower secondary classrooms in Germany:Statistical findings from a latent class analysis based on general mathematical competencies
2023 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Measuring teacher noticing: A scoping review of standardized instruments
2023 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Empirical research on teacher competence in mathematics lesson planning: recent developments
2023 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Teacher noticing and its growth toward expertise: an expert–novice comparison with pre-service and in-service secondary mathematics teachers
- Bastian, Anton
- Kaiser, Gabriele
- Meyer, Dennis; id_orcid 0000-0003-1608-124X
- Schwarz, Björn
- König, Johannes
-
Opening up the black box: Teacher competence, instructional quality, and students’ learning progress
2022 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Teacher noticing: A systematic literature review of conceptualizations, research designs, and findings on learning to notice
- König, Johannes
- Santagata, Rossella
- Scheiner, Thorsten
- Adleff, Ann-Kristin
- Yang, Xinrong
- Kaiser, Gabriele
-
On reflection about opportunities to learn in field experience: Student teachers‘ reflection related activities in university und non-university practical situations , Zur Reflexion über praktische Lerngelegenheiten: reflexionsbezogene Tätigkeiten angehender Lehrpersonen in universitären und außeruniversitären Praxisphasen
2020 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Variability and generalizability of ratings on the quality of mathematics instruction between and within lessons , Variabilität und Generalisierbarkeit von Ratings zur Qualität von Mathematikunterricht zwischen und innerhalb von Unterrichtsstunden
2020 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Relationship Between Chinese Mathematics Teachers’ Knowledge and Their Professional Noticing
2020 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Pedagogical Knowledge – Validating the Construct Representation in the TEDS-M Test Among In-Service Mathematics Teachers , Pädagogisches Wissen von berufstätigen Mathematiklehrkräften:Validierung der Konstruktrepräsentation im TEDS-M-Instrument
2020 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich