Facetten
Zugriff
Einrichtung
Medientyp
- Text 15
- Audiovisuell 1
Karte
Erscheinungsjahr
Autor/in
- Steffensky, Mirjam
- Kleickmann, Thilo 3
- Barenthien, Julia 2
- Junge, Katharina 2
- Kasper, Daniel 2
- alle zeigen
Sprache
16 Einträge gefunden
-
-
Development of professional vision and pedagogical content knowledge during initial teacher education
2023 - Forschungsinformationssystem der UHH -
Declining interest in science in lower secondary school classes: Quasi-experimental and longitudinal evidence on the role of teaching and teaching quality
2023 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
-
-
-
Qualifizierung von pädagogischen Fachkräften für die Durchführung eines naturwissenschaftlichen, inklusiven und adaptiven Bildungsangebotes
- Bürgermeister, Annika
- Venitz, Laura
- Junge, Katharina
- Leuchter, Miriam
- Steffensky, Mirjam
- Hardy, Ilcona
- Saalbach, Henrik
-
School subjects' synergy and teacher knowledge: Do biology and chemistry teachers benefit equally from their second subject?
2021 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
-
-
How the home learning environment contributes to children's early science knowledge—Associations with parental characteristics and science-related activities
2021 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Germany
2020 - Forschungsinformationssystem der UHH -
-
Einblicke in die Gestaltung des Mathematik- und naturwissenschaftsbezogenen Sachunterrichts an Grundschulen in Deutschland
2020 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
TIMSS 2019: Wichtige Ergebnisse im Überblick
- Schwippert, Knut
- Kasper, Daniel
- Köller, 0laf
- McElvany, Nele
- Selter, Christoph
- Steffensky, Mirjam
- Wendt, Heike
-
Naturwissenschaftliche Kompetenzen im internationalen Vergleich: Testkonzeption und Ergebnisse
2020 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich