Facetten
Zugriff
Einrichtung
Medientyp
- Text 18
Karte
Erscheinungsjahr
Autor/in
- Jentsch, Armin
- Kaiser, Gabriele 11
- König, Johannes 7
- Blömeke, Sigrid 4
- Doll, Jörg 4
- alle zeigen
Sprache
18 Einträge gefunden
-
Task potential in relation to teaching quality and teacher competence in secondary mathematics classrooms
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH -
Effects of observation mode on ratings of teaching quality in secondary mathematics classrooms
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Unterrichten in der Grundschule: Unterrichtsqualität und Lehrkräftefortbildung
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Paper- or Computer-Based Achievement Tests? A Generalizability Study on Mode Effects in Germany in the Context of TIMSS 2019, Papier- oder computerbasierte Kompetenztests? Eine Generalisierbarkeitsstudie zu Moduseffekten in Deutschland im Rahmen von TIMSS 2019
2023 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Analyses of the curricular validity of student assessments of the extent to which course content is covered in teacher education, Analysen der curricularen Validität studentischer Einschätzungen zum Umfang der Behandlung von Studieninhalten in der Lehramtsausbildung
2023 - Forschungsinformationssystem der UHH -
Investigating teachers' job satisfaction, stress and working environment: The roles of self-efficacy and school leadership
2023 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
TIMSS 2019:Skalenhandbuch zur Dokumentation der Erhebungsinstrumente und Arbeit mit den Datensätzen
2022 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Opening up the black box: Teacher competence, instructional quality, and students’ learning progress
2022 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Measuring the subject-specific quality in mathematics instruction: factor structure and relations to mathematics teachers’ professional competence, Erfassung der fachspezifischen Qualität von Mathematikunterricht: Faktorenstruktur und Zusammenhänge zur professionellen Kompetenz von Mathematiklehrpersonen
2021 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
The links between pedagogical competence, instructional quality, and mathematics achievement in the lower secondary classroom
2021 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
The importance of language-related characteristics and usage of content areas learning opportunities at university for student teachers' knowledge acquisition, Die Bedeutung von sprachbezogenen Merkmalen und von in universitären Lerngelegenheiten genutzten Studieninhalten für den Wissenserwerb von Lehramtsstudierenden
2021 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
On reflection about opportunities to learn in field experience: Student teachers‘ reflection related activities in university und non-university practical situations, Zur Reflexion über praktische Lerngelegenheiten: reflexionsbezogene Tätigkeiten angehender Lehrpersonen in universitären und außeruniversitären Praxisphasen
2020 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Profiles of mathematics teachers’ competence and their relation to instructional quality
2020 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Variability and generalizability of ratings on the quality of mathematics instruction between and within lessons, Variabilität und Generalisierbarkeit von Ratings zur Qualität von Mathematikunterricht zwischen und innerhalb von Unterrichtsstunden
2020 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Hybrid content-specific and generic approaches to lesson observation: Possibilities and practicalities
2020 - Forschungsinformationssystem der UHH -
-
Subject-specific characteristics of instructional quality in mathematics education
2018 - Forschungsinformationssystem der UHH -