Facetten
Zugriff
Einrichtung
Medientyp
- Text 206
- Audiovisuell 3
- Anderes 2
- Datensatz 1
Karte
Erscheinungsjahr
Autor/in
- Kaiser, Gabriele
- Blömeke, Sigrid 56
- König, Johannes 45
- Buchholtz, Nils 22
- Döhrmann, Martina 17
- alle zeigen
Sprache
212 Einträge gefunden
-
Teacher Education and Development Study - Inclusive Mathematics Education (TEDS-IME): Konzeption einer Professionalisierungsmaßnahme und Instrumentenkonstruktion zur Prüfung ihrer Wirksamkeit
- Ross, Natalie
- Kaiser, Gabriele
- Bastian, Anton
- Weyers, Jonas
- Strauß, Sarah
- Klee-Schramm, Isabelle
- Buchholtz, Nils
-
Teildatensatz aus der Studie Teacher Education and Development Study - Inclusive Mathematics Education (TEDS-IME) - Professionelle Unterrichtswahrnehmung, professionelles Wissen, Professionalisierungsevaluation und Deskriptiva
- Bastian, Anton
- Strauß, Sarah
- Sommer, Dennis
- Weyers, Jonas
- Ross, Natalie
- Klee-Schramm, Isabelle
- Buchholtz, Nils
- Bastian, Anton
-
Pre-service mathematics teachers’ experiences and insights into the benefits and challenges of using explanatory videos in flipped modelling education
2025 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Professionalisierungsmaßnahme "Algebra inklusiv unterrichten" - Professionalisierungs- und Unterrichtsmaterialien
- Ross, Natalie
- Klee-Schramm, Isabelle
- Ademmer, Claudia
- Bastian, Anton
- Weyers, Jonas
- König, Johannes
- Kaiser, Gabriele
-
Effekte von Praxispahsen auf die professionelle Unterrichtswahrnehmung von angehenden Mathematiklehrkräften der Sekundarstufe, Effects of teaching internships on preservice teachers’ noticing in secondary mathematics education
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Professionalisierungsmaßnahme "Algebra inklusiv unterrichten" - Professionalisierungs- und Unterrichtsmaterialien
- Ross, Natalie
- Klee-Schramm, Isabelle
- Ademmer, Claudia
- Bastian, Anton
- Weyers, Jonas
- König, Johannes
- Kaiser, Gabriele
-
-
Adaption deutscher Instrumente und Validierung des Testeinsatzes zur Messung der professionellen Komeptenz chilenischer Mathematiklehrkräfte, Adapting german instruments and validating their use to measure chilean mathematics teachers’ professional competence
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH -
Design and validation of initial diagnostic tests for preservice teachers as a tool for teacher education effectiveness
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
The Relationship between Opportunities to Learn in Teacher Education and Chinese Preservice Teachers’ Professional Competence
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Mathematical knowledge for teaching and mathematics didactic knowledge: a comparative study
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Task potential in relation to teaching quality and teacher competence in secondary mathematics classrooms
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH -
Teachers’ Scaffolding Behavior and Visual Perception During Cooperative Learning
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
The Link Between Expertise, the Cognitive Demands of Teacher Noticing and, Experience in Teaching Mathematics in Secondary Schools
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Effects of observation mode on ratings of teaching quality in secondary mathematics classrooms
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
The Evolution of Research on Mathematics Teachers’ Competencies, Knowledge and Skills
2023 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
-
Analyses of the curricular validity of student assessments of the extent to which course content is covered in teacher education, Analysen der curricularen Validität studentischer Einschätzungen zum Umfang der Behandlung von Studieninhalten in der Lehramtsausbildung
2023 - Forschungsinformationssystem der UHH -
-