Facetten
Zugriff
Einrichtung
Medientyp
- Text 211
- Audiovisuell 3
- Anderes 2
- Datensatz 1
Karte
Erscheinungsjahr
Autor/in
- Kaiser, Gabriele
- Blömeke, Sigrid 56
- König, Johannes 47
- Buchholtz, Nils 18
- Döhrmann, Martina 17
- alle zeigen
Sprache
217 Einträge gefunden
-
Pre-service mathematics teachers’ experiences and insights into the benefits and challenges of using explanatory videos in flipped modelling education
2025 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Using AI chatbots to facilitate mathematics preservice teachers’ noticing skills
2025 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
-
Teildatensatz aus der Studie Teacher Education and Development Study - Inclusive Mathematics Education (TEDS-IME) - Professionelle Unterrichtswahrnehmung, professionelles Wissen, Professionalisierungsevaluation und Deskriptiva
-
Bastian, Anton
-
Strauß, Sarah
-
Sommer, Dennis
-
Weyers, Jonas
-
Ross, Natalie
-
Klee-Schramm, Isabelle
-
Buchholtz, Nils
-
Bastian, Anton
-
Are teacher expertise and teacher competence complementary or contradictory research paradigms? Reflections on a possible integration and first conceptualizations
- Kaiser, Gabriele
- König, Johannes
- Krauss, Stefan
- Buchholtz, Nils; id_orcid 0000-0003-4254-7525
- Gruber, Hans
-
Teacher noticing in inclusive mathematics education: analyzing its structure and expert-novice differences using a novel video-based test instrument
- König, Johannes
- Kaiser, Gabriele
- Bastian, Anton
- Weyers, Jonas
- Buchholtz, Nils; id_orcid 0000-0003-4254-7525
- Ross, Natalie
-
Teacher Education and Development Study - Inclusive Mathematics Education (TEDS-IME): Konzeption einer Professionalisierungsmaßnahme und Instrumentenkonstruktion zur Prüfung ihrer Wirksamkeit
- Ross, Natalie
- Kaiser, Gabriele
- Bastian, Anton
- Weyers, Jonas
- Strauß, Sarah
- Klee-Schramm, Isabelle
- Buchholtz, Nils
-
Mathematical knowledge for teaching and mathematics didactic knowledge: a comparative study
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Task potential in relation to teaching quality and teacher competence in secondary mathematics classrooms
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH -
Design and validation of initial diagnostic tests for preservice teachers as a tool for teacher education effectiveness
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
-
The Relationship between Opportunities to Learn in Teacher Education and Chinese Preservice Teachers’ Professional Competence
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
The Link Between Expertise, the Cognitive Demands of Teacher Noticing and, Experience in Teaching Mathematics in Secondary Schools
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Effects of observation mode on ratings of teaching quality in secondary mathematics classrooms
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Professionalisierungsmaßnahme "Algebra inklusiv unterrichten" - Professionalisierungs- und Unterrichtsmaterialien
- Ross, Natalie
- Klee-Schramm, Isabelle
- Ademmer, Claudia
-
Bastian, Anton
-
Weyers, Jonas
-
König, Johannes
-
Kaiser, Gabriele
-
Teachers’ Scaffolding Behavior and Visual Perception During Cooperative Learning
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Effekte von Praxispahsen auf die professionelle Unterrichtswahrnehmung von angehenden Mathematiklehrkräften der Sekundarstufe , Effects of teaching internships on preservice teachers’ noticing in secondary mathematics education
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Professionalisierungsmaßnahme "Algebra inklusiv unterrichten" - Professionalisierungs- und Unterrichtsmaterialien
- Ross, Natalie
- Klee-Schramm, Isabelle
- Ademmer, Claudia
-
Bastian, Anton
-
Weyers, Jonas
-
König, Johannes
-
Kaiser, Gabriele
-
Adaption deutscher Instrumente und Validierung des Testeinsatzes zur Messung der professionellen Komeptenz chilenischer Mathematiklehrkräfte , Adapting german instruments and validating their use to measure chilean mathematics teachers’ professional competence
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH -