Facetten
Zugriff
Einrichtung
Medientyp
- Text 8
Karte
Erscheinungsjahr
Autor/in
- Schorcht, Sebastian
- Buchholtz, Nils 6
- Baumanns, Lukas 5
- Huget, Judith 4
- Peters, Franziska 3
- alle zeigen
Sprache
8 Einträge gefunden
-
Context injection for problem solving? An indexed knowledge base on Polya’s ”How to solve it” (1949) to enhance LLMs problem-solving strategies in mathematics education.
2025 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-
Lernt die KI nun Sehen und Zeichnen?:Chancen und Herausforderungen der Bildgenerierung und Bildinterpretation mit ChatGPT für die mathematikdidaktische Forschung
- Schorcht, Sebastian
- Baumanns, Lukas
- Buchholtz, Nils
- Huget, Judith
- Peters, Franziska
- Pohl, Maximilian
-
Productive Use of Generative AI Language Models for Mathematics Teaching
- Buchholtz, Nils
- Baumanns, Lukas
- Huget, Judith
- Peters, Franziska
- Pohl, Maximilian
- Schorcht, Sebastian
-
Damit rechnet niemand!:Sechs Leitgedanken zu Implikationen und Forschungsbedarfen zu KI-Technologien im Mathematikunterricht
- Buchholtz, Nils
- Schorcht, Sebastian
- Baumanns, Lukas
- Huget, Judith
- Noster, Norbert
- Rott, Benjamin
- Siller, Hans-Stefan
-
-
The tasty world of irrational numbers – explorative mathematical visualizations generated by AI image models
- Schorcht, Sebastian
- Baumanns, Lukas
- Buchholtz, Nils; id_orcid 0000-0003-4254-7525
- Huget, Judith
- Peters, Franziska
- Pohl, Maximilian
-
Prompt the problem:Investigating the mathematics educational quality of AI-supported problem solving by comparing prompt techniques
2024 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich
-