Facetten
Zugriff
Einrichtung
Medientyp
Karte
Erscheinungsjahr
Autor/in
- Kaiser, Gabriele
- Blömeke, Sigrid 55
- König, Johannes 37
- Buchholtz, Nils 18
- Döhrmann, Martina 17
- alle zeigen
Sprache
- Englisch 115
- Deutsch 69
- alle zeigen
188 Einträge gefunden
-
Teacher noticing and its growth toward expertise: an expert–novice comparison with pre-service and in-service secondary mathematics teachers
2022 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Modeling from a cognitive perspective: theoretical considerations and empirical contributions
2021 - Forschungsinformationssystem der UHH -
-
Expert and preservice secondary teachers' competencies for noticing student thinking about modelling
2021 - Forschungsinformationssystem der UHH -
-
The importance of language-related characteristics and usage of content areas learning opportunities at university for student teachers' knowledge acquisition, Die Bedeutung von sprachbezogenen Merkmalen und von in universitären Lerngelegenheiten genutzten Studieninhalten für den Wissenserwerb von Lehramtsstudierenden
2021 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
-
Development of prospective teachers' noticing skills within initial teacher education
2021 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
-
A systematic literature review of the current discussion on mathematical modelling competencies: state-of-the-art developments in conceptualizing, measuring, and fostering
2021 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Mathematical modelling education in the cultural contexts of west and east
2021 - Forschungsinformationssystem der UHH -
-
Relationship Between Chinese Mathematics Teachers’ Knowledge and Their Professional Noticing
2020 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
Mathematical Modelling Education and Sense-making
- Kaiser, Gabriele
- Stillman, Gloria Ann
- Lampen, Christine Erna
- Wessels, Dirk
- Vos, Pauline
- Hernandez-Martine, Paul
- Frejd, Peter
-
Innovative Ansätze in der Forschung zur Lehrerprofessionalität
2020 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
-
Pedagogical Knowledge – Validating the Construct Representation in the TEDS-M Test Among In-Service Mathematics Teachers, Pädagogisches Wissen von berufstätigen Mathematiklehrkräften:Validierung der Konstruktrepräsentation im TEDS-M-Instrument
2020 - Forschungsinformationssystem der UHH - frei zugänglich -
-
-