The role of system dynamics in the promotion of scientific computation literacy : an exploration - comprising an analytical study and an empirical survey - of system dynamics' potential for promoting scientific reasoning and computational thinking,

Link:
Autor/in:
Beteiligte Person:
  • Oberliesen, Rolf (Prof. Dr.)
Verlag/Körperschaft:
Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
Erscheinungsjahr:
1999
Medientyp:
Text
Schlagworte:
  • 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
  • 50.03 Methoden und Techniken der Ingenieurwissenschaften
  • 81.68 Computereinsatz in Unterricht und Ausbildung
  • Dynamisches System
  • Computersimulation
  • Wissenschaftliches Denken
  • Physikunterricht
  • Sekundarstufe 2
  • ddc:370
  • Dynamisches System
  • Computersimulation
  • Wissenschaftliches Denken
  • Physikunterricht
  • Sekundarstufe 2
Lizenzen:
  • http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
  • info:eu-repo/semantics/openAccess
  • No license
Quellsystem:
E-Dissertationen der UHH

Interne Metadaten
Quelldatensatz
oai:ediss.sub.uni-hamburg.de:ediss/215