Targeted temperature management after cardiac arrest:What is new?,Gezieltes Temperaturmanagement nach Reanimation: Was gibt es Neues?

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Erscheinungsjahr:
2022
Medientyp:
Text
Beschreibung:
  • In den aktuellen Leitlinien des European Resuscitation Council wird das gezielte Temperaturmanagement zur Verbesserung des funktionell-neurologischen Outcome bei komatösen Patient:innen nach Wiedereinsetzten des Spontankreislaufs empfohlen. Mit dem pathophysiologischen Hintergrund der hypothermieinduzierten Neuroprotektion zur Prävention einer hypoxisch-ischämischen Enzephalopathie stellt das gezielte Temperaturmanagement einen zentralen Stellenwert in der Postreanimationsbehandlung dar.

    Basierend auf einer selektiven Literaturrecherche zeigt dieser Leitthemenbeitrag aktuelle Ergebnisse randomisierter Studien und Erkenntnisse bezüglich des optimalen Temperaturmanagements bei komatösen Patienten nach erfolgreicher Reanimation auf. Besonderer Fokus liegt auf neuer Evidenz hinsichtlich des angestrebten Temperaturzielbereichs. Weiterhin werden Entwicklungen und Änderungen hinsichtlich des präklinischen Managements, der Berücksichtigung unterschiedlicher Patient:innengruppen sowie der Dauer und Anwendung physikalischer Maßnahmen zur Temperaturregulation aufgeführt.

    In der Zusammenschau der Ergebnisse stellt der Einfluss des gezielten Temperaturmanagements auf das neurologische Outcome weiterhin eine viel diskutierte Kontroverse dar. Trotz der z. T. widersprüchlichen Ergebnisse der letzten Jahre und weiterhin offener Fragen hinsichtlich des optimalen Regimes unterstreichen die aktuellen Ergebnisse jedoch erneut die Relevanz und die Notwendigkeit einer strikten Temperaturkontrolle in den Postreanimationsabläufen.
  • The current guidelines of the European Resuscitation Council recommend targeted temperature management to improve functional neurological outcome in comatose survivors after cardiac arrest. With the pathophysiological background of hypothermia-induced neuroprotection for prevention of hypoxic-ischemic encephalopathy, targeted temperature management is a key measure and represents a central aspect in postresuscitation care.In the 2021 guidelines the application of targeted temperature management in postresuscitation care has been recommended for all rhythms and irrespective of the location of cardiac arrest. Targeted temperature management is advocated for adult patients who remain unresponsive following return of spontaneous circulation (ROSC) after either out-of-hospital cardiac arrest or in-hospital cardiac arrest. The body temperature should be maintained at a constant value between 32 °C and 36 °C for at least 24 h. To avoid rebound hyperthermia, fever following targeted temperature management, defined as a temperature above 37.7 °C, should be prevented and treated for at least 72 h after ROSC in persistently comatose patients. The routine use of prehospital cooling by rapid infusion of large volumes of cold i.v. fluid immediately after ROSC is not recommended.Based on a systematic review of the current literature, this article summarizes the results of randomized trials and new findings on targeted temperature management in comatose adult patients after cardiac arrest. The review has a particular focus on the most recent evidence regarding the optimum range of target temperatures. Furthermore, recent data on preclinical management, different patient populations, the duration of targeted temperature management, cooling methods and rebound hyperthermia are discussed.The impact of targeted temperature management on neurological outcome after cardiac arrest has been a matter of controversy. Despite contradictory results and heterogeneity of study designs, the current evidence supports the relevance and the necessity of strict temperature control in postresuscitation care for neuroprotection and improvement in functional neurological outcomes.

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oai:pure.atira.dk:publications/dcf423d9-22cd-476d-a64d-348ae25d1505